Lezing Esther Shaya en Frank Hemminga – Over het leven van Henriette Pimentel –

Damesleesmuseum, Nassauplein 15, Den Haag
Entree : Leden 12,50
Niet Leden 17,50

Esther Shaya is schrijver van verhalende non-fictie. Eind 2018 verscheen haar debuut Harry en Sieny, Overleven in verzet en liefde. Door grote belangstelling is het boek inmiddels in de derde druk verschenen. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema beschreef deze dubbelbiografie als: “Een prachtig boek, van grote betekenis voor naoorlogse generaties.”

Eind 2020 publiceerde Amphora Books ook de biografie Wacht Maar, Het veelbewogen leven van Henriëtte Pimentel, geschreven door Esther Shaya en co-auteur Frank Hemminga. In dit boek beschrijven zij de geschiedenis van de crèche in de Amsterdamse Plantage Middenlaan en het leven van Henriëtte Pimentel, de directrice van deze crèche. Mede onder haar leiding werden vele Joodse kinderen gered van deportatie. Het boek kreeg veel media-aandacht en is inmiddels in de tweede druk. In de bibliotheek aanwezig A13131

Sinds 2015 is Shaya als bestuurslid, redacteur en auteur betrokken bij de Stichting Joodse Huizen. In samenwerking met Amphora Books brengt deze stichting jaarlijks een boek uit met korte vooroorlogse verhalen over de Joodse gemeenschap van Nederland.

Boekingen niet langer mogelijk op deze datum.