Nancy Olthoff in gesprek

Den Haag
Entree: Leden 12,50
Niet leden 17,50

Herman van Dusselen, 32 jaar, is ‘een beetje anders’. Althans, dat zeggen de mensen om hem heen. Herman speelt met knikkers, maakt het huis grondig schoon en houdt zich vast aan wat hij kent. Pijnlijke herinneringen aan vroeger duwt hij weg. Dat verandert als hij Jeanette ontmoet in een pretpark. De liefde voor de flamboyante suikerspinnenverkoopster drijft hem uit zijn comfortzone en legt oude wonden bloot. Voor het eerst wordt Herman uitgedaagd de wereld buiten zijn vertrouwde knikkerkamer te ontdekken. Waagt Herman zich aan het leven, of blijft hij zich krampachtig vasthouden aan het verleden?

De hartverwarmende en ontroerende roman De achtbaantester is een tragikomisch verhaal over rouwverwerking, anders zijn en loslaten.

Nancy schrijft al 20 jaar speeches voor ministers, staatssecretarissen en CEO’s. Interessant werk, maar het verhaal dat al tijden in haar hoofd en haar hart zat, móést worden verteld. De achtbaantester is haar debuutroman.

Nancy wordt geïnterviewd door Hanneke Teeken over haar roman, het schrijfproces en hoe ze ertoe kwam dit verhaal op te schrijven. Er is ruimte voor een gesprek en vragen uit de zaal.

In de pers:

‘Herman is wie hij is, zijn door pestkoppen verpeste verleden heeft duidelijk diepe sporen achtergelaten en daarmee krijgt het verhaal onder alle frivoliteit en humor ook een serieuzere ondertoon: het gaat over rouw, omgaan met de dood, met schuld, eenzaamheid en de kracht vinden om door te gaan. Nancy Olthoff is een goede verteller, weet de lijn van het verhaal goed vast te houden, maakt nieuwsgierig door een goede dosering van informatie en gebeurtenissen. Het resulteert in een toegankelijke roman voor een breed publiek.’  – Juryrapport Hebban Debuutprijs 2021

`Je kunt niet anders dan de licht autistische antiheld Herman van Dusselen in je hart sluiten. Zo angstvallig en onzeker als hij is, zou je hem het liefst voorttrekken naar het geluk dat ook voor hem is weggelegd. Zijn onhandige pogingen de fleurige suikerspinnenverkoopster Jeanette voor zich te winnen, zijn pijnlijk en ontroerend tegelijk. Knap debuut vol humor en mededogen.’ – ZIN magazine

`Een vitaal debuut dat laat zien hoe een klein leven groots kan zijn.’ - Christiaan Weijts

Boekingen niet langer mogelijk op deze datum.